söndag 2 november 2008

Änglatavlor

Allhelgonadagen följde vi med mina föräldrar till kyrkan på musik och minnesgudstjänst. Efteråt gick vi tillsammans till kyrkogården och tände ljus. Och fast det kan kännas både sorgligt och vemodigt, så är det samtidigt vackert och mäktigt med tystnaden och hela kyrkogården upplyst av alla ljusen. Och det - Det får mig att tänka på änglar.

Jag kom på att jag ville göra varsin ängla-tavla till barnen, att placera bredvid sängen. Kan kännas tryggt om det nå´n gång är svårt att somna på kvällen.







När jag gjort barnens änglatavlor kom jag på att jag kan ju ge bort såna här änglatavlor som t.ex doppresenter . Det finns ju så många fina sånger, verser och böner som handlar om änglar. Har redan fått en beställning på en änglatavla till. Det ska bli roligt att göra den till dig M!

Och så måste jag bara få berätta nå´t gulligt. Lilltjejen vill alltid pyssla hon med. Likadant när jag höll på med tavlorna. Jag tog fram material till en liten ängla-mobil som jag haft liggande. Ett bra pyssla-med-barn-projekt. När vi pysslat ett tag undrar hon: -Men, mamma hur pratar jag med dom? Jag höll just på med midda´n så jag svarade bara ett svävande jaaa, tror jag. Lilltjejen åt fort upp sin mat, reste sig från bordet och sa: -Kom nu mamma så fortsätter vi med telefonen!

Så här ser våran "Ängla-telefon" ut:

Inga kommentarer: