fredag 21 november 2008

Namnsdagskort = Fönsterkort

Vet Ni vad? Jag och lilltjejen har just gjort pepparkaksdeg - Dubbel sats! Gissa vad vi ska mysa och syssla med imorgon???!!!
Längtar!!!

Min mamma har ju haft namnsdag den här veckan. Så jag överraskade henne med ett namnsdagskort och så bjöd jag henne på lunch på ett café på stan. Hon hade inte väntat det och blev riktigt glad:) Det är kul att göra nå´t sån´t mitt i den "gråa" varda´n.

Jag hade dessutom turen att stöta ihop med en fd jobbarkompis, som jag inte träffat på flera år. Kul!

Det var roligt att göra namnsdagskortet oxå. Det blev ett fönsterkort - Mitt absolut första! Såg idén hos E och blev jättesugen att prova direkt. Jag stämplade och embossade på vellum. Stämpeln är ju från PanduroHobby & det är jag i min gula (konstnärs-)basker som gratulerar ;D Fler fönsterkort kommer det att bli - det känner jag.



Inne i kortet, på allt det vita runt om tjejen i gul basker, skrev jag upp fakta om mammas namn. När namnet var mest populärt, vad namnet betyder och hur många som bär namnet i Sverige, - i Norrbotten & som tilltalsnamn.... Det är inte klokt vad mycket man kan hitta på nätet ;)

Ha det så gott så länge!




1 kommentar:

Pimmi sa...

Va kul att kunna bidra med ideer, det blev jättefint. Kul ide de där med att kolla upp hennes namn. Ha det gott Kram Emma