lördag 8 november 2008

Presentask till en 20-åring

Det här är ett minialbum som jag riktigt har fastnat för. En scrappad ask, som när man lyfter av locket, slår ut som en blomma. Jag brukar bl.a. ge bort den här sortens pop-up album som födelsedagspresent.

Just den här blommiga asken fick en underbar tjej som fyllt 20. Asken fylldes med dikter, visdomsord och sångtexter. "Lite ord på vägen när man tar klivet från tonåren in i vuxenvärlden. Och så förstås några foton på födelsedagsbarnet. (Gömd under chipboardhjärtat.)

För att få plats med allt jag ville ha med gjorde jag tre lager, men man kan naturligtvis bara göra ett eller två lager om man vill det.
På den lilla tagen skrev jag datum och årtal när hon föddes. Och på tagen som sticker fram ur fickan skrev jag en liten personlig hälsning och stoppade ner en liten födelsedagspeng.
Ha det så gott alla.

Inga kommentarer: