måndag 24 november 2008

Pepparkakor och lussebullar

Den här helgen har vi spelat julmusik och bakat och bakat. Det luktar sååå gott av pepparkakor och lussebullar. Barnen har varit så flitiga och haft så roligt. Och det här året är det inte bara traditionella pepparkakor, utan vi kommer att få fika både racerbåtar, jetplan, kaniner och katter till jul:) Förutom all bakning så har vi haft både scoutläger och sovfrämmande i helgen oxå. Allt det här har varit jättekul! Men nå´t scrappande har jag förstås inte hunnit med.

Däremot såg jag kartongen med lilltjejens småkläder när jag tog in alla (4 stora) kartonger med julpynt från uthuset. (Vi har inte börjat pynta än, tog bara in kartongerna.) Jag passade på att fota av den lilla tovade jackan och babyskorna jag gjorde till lilltjejen för några år sen. Inte direkt nå´t scrappat att visa, utan tovat och sytt. Men det var spillbitarna från det tyget jag använde när jag gjorde granarna på julkorten det året.



Kram på Er och så hoppas jag att Ni känner julmys och inte julstress.

2 kommentarer:

Pimmi sa...

Kul att du vill lifta, det får du gärna göra. Så kul ni verkar ha haft i helgen det är så mysigt med julbak måste också försöka komma igång nu. Vilka gulliga små kläder, å skorna så ljuvliga kram Emma

Färjtorp sa...

Men ooooj vilken söt kofta!!! Fantastisk!! Du är så duktig på sånt där du.
Idag pyntar vi litegrann hos oss...

Kram Johanna