torsdag 4 november 2010

Dax för Party!

Barnen har blivit bjudna på Halloweenparty.
Så...varsin Halloween-ask fick de med sig som gåva till de gulliga värdinnorna.



Och så fyllde vi askarna med nåt riktigt ruskigt gott förståss!



Idén till askarna hittade jag i en urgammal handarbetstidning från min mamma. Jag bytte bara ut julgranen mot en läderlapp och vips hade vi Halloween-askar i stället för Jul-askar.

Det är läderlappen som är själva låsningen av asken. Lite finurligt tyckte jag.




Från minnet har jag ritat mallen som jag använt till askarna. Den ser ut så HÄR:
Varje sida (kvadrat) på asken är 7 x 7 cm.

Så där ja, jag lyckades göra ett blogginlägg - efter nästan ett helt år! PUH!

4 kommentarer:

Monika sa...

Hej !!
Roligt att se att du är tillbaka =)
Läcker ask =) ser på bloggarna att många gör halloween ,,men en annan gör bara julkort =)

Kram Monika

Vera.m.fl sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, vad kul att se dina inlägg igen :)
Vilken fin ask, en sån skulle man borda ge sig på att prova men det får väl snarare bli en i jultema *ler*

Ha det gott!
KRAM

Pimmi sa...

Jag tror inte mina ögon!! Omdesignad och med nytt inlägg. BRA JOBBAT!!
Vad snygga askarna blev hoppas barnen hade roligt på partyna Kram Emma

Caroline sa...

Kul att du är tillbaka! Snygga askar och toppenbra med mall, det gillar jag. :) Hoppas vi ses snart! Kram!