fredag 3 april 2009

Att scrappa tillsammans med barn

Denna vecka har jag scrappat tillsammans med 24 superhärliga barn i åldrarna 6-12 år! Barnen var indelade i två grupper. Och grupperna var blandade både i ålder och pojkar/flickor. Intensivt förstås, men hur kul som helst. Deras skaparglädje och kreativitet smittade verkligen av sig på mig. Det barnen scrappat kommer att visas i en utställning längre fram i vår, så jag kan inte visa så mycket nu. Bara tre exempel, resten är nämligen hemligt för alla föräldrar, än så länge :)
Temat var Kust och Hav. Så barnen fick bl.a. scrappa små tavlor på uppspänd målarduk. Jag hade gjort i ordning de här två, som exempel.

Vi använde oss av mycket "billigt" material, som tapet, sand, snäckor, tyg och repstumpar och fisknätet är faktiskt en bit av en "apelsin-nätpåse".

Och av nästan enbart tapeter blev en tom plåtburk förvandlad till förvaring för badsalt. Jag kommer nog att scrappa en hel del burkar och annat altrat ett tag framöver har jag en känsla av. Jag blev ju som sagt, smittad ;)
Och så har jag varit in på Annas blogg: En glad liten amatör och kikat på hennes superfina burk. Och då blev jag bara ännu mer inspirerad.
Ha de gott i vårsolen =D

3 kommentarer:

Anna-Karin Öberg sa...

vilken rolig ide att scrappa på tavlor. Jag kan tänka mig att barnen har haft jättekul. Dina tavlor du har gjort var fina. Vad bra att hitta billigt material att använd, tapeter är ju väldigt användbara jag fick det tipset av anna, nu gäller det bara att få tag på tapeter.

ha et bra kramisar A-k

Anonym sa...

Hej hopp!!!

Ville bara notera att jag har kikat in på Änglafröjd i Arvidsjaur.Jisses vilka papper dom hade där,glittriga ,ja allt möjligt.En del var så fina att jag tänkte köper jag dom här,så näms jag inte avända dom =).
Dom hade ochså snören i alla färger o olika bredd på dom.Stämplar och verktyg,Jag hittade samma verktyg som jag lånade av dej,då jag "levde" om.Hon sa något om att det lever om då man avänder dom,jag vet svarade jag,själv hoppade jag högt första smällen.Hon skrattade och var hur trevlig som helst.Jag tyckte dom hade mer saker än vad det finns inne i stan.Så jag råder dej,har du vägarna förbi,glöm inte titta in.Butiken ligger närmast Ok i Arvidsajur.

Kram Monika

Pimmi sa...

Superfina kort, och vad kul att scrappa med barn de är ju inspirerande bara i sig själva. Ha det bra Kram Emma